Follower

Friday, November 5, 2010

pagikah ?

hehe .. agak lewat bangun hari ini .. dah semalam tdo pukul berapa .. ngee .. ku bersarapan dengan mee kari hari ini .. nyuummy ! apa yang ingin kupost hari ini ? apa yang ingin kutaip ? apa yang ingin kukongsi ? grr .. semalam beberapa kawan mengatakan mereka suka membaca blogku .. apa yang aku touching sangat .. salah seorang cakap penulisan aku bagi spirit untuk dia .. huuu .. then , thanks kawankawan .. ohh .. tibatiba aku teringat apa yang berlaku semalam .. untuk memuaskan hati semua , kita harus rela berkorban .. dan yang penting , ikhlas dengan apa yang kita lakukan itu .. demi mengembirakan banyak jiwa , apa salahnya korbankan satu jiwa .. iaitu kita .. taksalah berkorban .. asalkan jiwa yang laen itu mampu membuatkan kita tersenyum akhirnya .. aku tahu itu semua takmudah .. aku tahu itu .. aku mengerti .. tapi ? soal egois ?? tolak ketepi dahulu .. dan selalu fikir bahawa setiap yang berlaku .. ada hikmahnya .. sentiasa percaya dengan karma .. mungkin hikmah itu bukan sekarang .. mungkin esok .. lusa ? tapi .. percayalah .. ia akan datang jua .. dan ini pasti membuatkan kita berfikir tentang mengapa , kenapa .. dan ini akan mengembalikan kita untuk berfikir tentang pencipta kita .. ALLAH .. betol kan ? semua ini akan membuatkan kita terus berfikir dan terus berdoa agar dikuatkan hati ini untuk meneruskan segalanya nanti .. dan perkara paling utama , agar kita kuat untuk menghadapi atau berhadapan dengan dia .. siapa dia ? dia yang kita sanggup berkorban itu .. agar di tabahkan hati .. dan tidak menunjukkan bahawa kita lemah bila di hadapannya .. kita terus meminta .. mintalah .. sesungguhya ALLAH itu maha mengerti .. mungkin suatu hari nanti .. ada yang sanggup berkorban demi kita ? kan ? agak puitis apa yang aku tulis hari ini .. huuu .. takpelah .. bukan selalu aku jadi minah kambu begini .. di pagi jumaat yang mulia ini .. emm , apa lagi ya ? hati .. satu persoalan yang tiada kesudahannya .. kuatkan semangat .. dan jangan lupa untuk terus meminta .. mintalah .. berdoa ! .. pray .. eat .. love .. errkk ! tibatiba .. haha .. and , aku penah baca ini .. cinta .. bukan harusnya dimiliki .. be strong my baby !

No comments:

Post a Comment