Follower

Tuesday, November 2, 2010

coretcoretdipetanghari

rasa macam nak cerita pasal zaman sekolah dulukala la..kenapew? sebab sekarang dalam mood final exam..aku tibatiba teringat zaman sekolah dulu..waa..

masakecikkecik..
kecikkecik dulu umi hantar sekolah pasti..dekat sangat dengan umah..jalan kaki jew..masa tu baru umur 5 thon..comel lagi masa tu.. hahaha .. then dumdamdumdam..habes la setahun.. belajar kenal abc,123 .. kenal kawankawan.. hehe .. then masok 6thn .. umi hantar p tadika .. ni jaoh ckt .. masa tu pakai baju biru .. ada corak kotakkotak .. hehehe .. lagi ramai kawan jumpa kat cni .. cikgu aku nama cikgu Dah .. aku pom sampai sekakarang tak tahu nama betol dia apa .. dia ada anak laki .. sama umo dengan aku .. nama apa yer ? kalu x cilap nama aiman .. aaa , aiman .. kalau kat tadika tu , kalu akhir tahun , mesti ada majlis sanding budak pompuan dgn manamana budak laki .. so , cikgu tu pilih aku dengan anak dia .. ada patot ? masa tu mmg xtau hapa ahh .. gilax ! haha .. then , masa ni aku ada masok pertandingan menari .. kelas gitu ! mesti grup aku yang masok ni kena baleq lambat harihari .. latihan latihan .. dan latihan .. then , sampai la hari pertandingan tu ... semua orang excited .. aku ? gabra la ckitckit .. then , cikgu Dah dan tidak ketinggalan golongan ibuibu termasok la ummi ak cbok duk make-up kamikami .. mulamula pakai lipstik ! eewww ! asal cam ? hahahaha .. pakai blusher .. macam dah opera cina aku tengok .. gambar tu ada lagi sampai sekarang .. and , sampai sekarang aku malu tengok gambar tu .. hahaha .. then , habes la sekolah tadika .. masok darjah satu .. kat sekola kebangsaan othman talib 1 .. aka skot 1 .. huu .. masa ni pakai baju putih .. kasut putih .. p sekolah mulamula abah hantar .. tehn , abah cakap aku dah besar .. kena p sendiri .. then abah belikan aku basikal 1 .. kaler biru .. berkayuh la aku dgn sepupu ku di pagi hari yang dingin lagi kelam .. dulu , pukul 7 tu , x nampak apa lagi .. huuu .. then , darjah dua , cikgu disiplin , cikgu sulaiman pilih aku jadi pengawas .. cbok umi duk cari baju kaler biru .. cikgu bagi contoh kain .. suh beli betolbetol ekot kaler tu .. ape daa .. haha .. kasut pom kaler hitam .. so , aku x payah risau dah umi bising kalau kasut kotor .. hehe ..
cinta monyet ? ada ahh kott .. haha .. dah org minat .. p aku x amek port sgt .. menyampah aku .. huh ! nk enjoy dulu .. dupdapdupdap .. dah darjah 6 .. masa tu rasa cam dah besar giler .. senior kat sekolah kot .. and aku dipilih jadi penolong ketua pengawas .. aku ? penolong ketua pengawas ? ley cayer ke ? haha .. maybe cikgu piliih aku sebab aku banyak cakap kot .. and cikgu suka biler aku jadi emcee time perhimpunan tu .. hehe .. * ayat bajet .. pompampompam .. habes .. aku kuar sekolah tu dengan result yang ley umi and abah aku banggakan .. 5a .. umi cium aku .. ! terharunya dia ..

dahbesarcikit..
bila dah dapat good result .. mula la pening nak pilih sekolah mana .. masa tu , yang aku ingat , aku dapat smka naim lilbanat .. what ? p aku tak pegi .. umi marah .. dia hope bila aku pegi c2 , aku ubah perangai aku .. maybe masa tu aku cam xberapa nak jadi pompuan kot .. haha .. then aku cakak kat umi "umi ,umi letoklah ore mano pom .. dea ore gni , gnilah ore" .. huhu .. aku decide nak p sekolah kat paser mas tu .. mmg aku sayang la sekolah nim .. and , sebab aku reject naim lilbanat tu , sebab aku da tanak amek arab .. waaa .. pening ! even aku penah dapat highest mark , p aku tetap tak suka subject tu .. kat sekolah pasir mas ni .. sekolah baru .. bila batch aku masok , complete lah batch sekolah tu .. smk kubang bemban .. even sekolah tu kena pakai tudung labuh pom takpe .. aku suka .. sebab takde arab .. huhu .. aku mmg nakal dulu .. aku ingat lagi .. masa tu subject sains .. masa f1 .. nak di jadikan cerita pk hem yang ajor .. borim gila sial ! knapew ? sebab dia bagi nota then dia ajar baleq nota tu .. aku apa lagi ..a ku tongkat dagu , aku turn tengok luar kelas .. masa tu otak entah kemana laaa .. nak tido , nampak kurang ajar sangat .. tibatiba , aku dengar ada suara nyaring giler nak mati .. "you!!'' .. so aku turn .. dengan muka slmber aku tnye .. "me?" .. she replied .. "yes,get out from my class!" .. huhu .. malu ? xsah cerita laa .. aku pom dengan muka slamber kuasa dua , keluar la .. aku p kls kwan aku .. aku agak2 masa dia dah nak habes , aku baleq kelas baleq .. then aku say sorry to her .. aku bagi alasan y aku tanak dengar dia mengajar tadi .. naseb dia terima .. dia warning jew .. huhu .. sampai citu , dia ingat nama aku .. hem igt nama aku ? bangga kott .. hahaha .. aku xpenah dendam ng dia .. biasa ah tu .. kalau ake kat tempat dia pom , aku wat benda sama .. an ? then , f2 .. banyak sgt nak citer .. masa nih dah ada geng aku .. 6 org .. org panggil kami 6 jahanam ? y ? entah la aku .. aku x amek tao sumer tu .. kemuncak karier kami masa kami f3 .. sbb  ada satu kes tu .. apa kes tu ? biarlah rahsia .. semua org knl kami .. haha .. then .. f3 .. belajar la ckitckit .. mmg perangai aku dari dulu lagi , aku susah nk skip kelas .. y ? maybe sbb aku rasa aku dah susah nak bljor sdiri .. so , amek ilmu bnyakbanyak dalam kelas je laa .. huhu .. aku habeskan f3 dgn moment yg sangat lah indah .. thank god , aku dpt 8a dlm pmr tu .. bangga ? maybe .. huuu ..

dahbesarkew?
after pmr .. aku dah naked .. opps , nekad nak kuar dari skolah tu .. y ? maybe aku xselesa dgn ada sesetengah cikgu yang suka cakap belakang and suka cari point aku .. aku mmg hangin .. and , personal problem .. what ? puppy love laa .. apa lagi .. haha .. dapat result dari mara .. aku diterima masok mrsm .. tapi taklah jao sangat .. mrsm besut jew .. pa ku pnya happy mmg tahap cipan ah ! sebab akhirnya aku dpt kuar jgk dari c2 .. mulamula mmg sedih .. takpew , bukan dah tak jumpa an ? then daftar lah aku kat c2 .. pada ? 180208 .. huhu .. masok baleq zaman sekolah asrama .. masa f1,f2 dah ... just masa f3 xduk asrama .. y ? nakal kan .. so warden dah reject awalawal .. haha .. takpew lah .. x heran sgt pom .. bst pew duk umah ? ok2 .. f4 .. belajar .. masa ni aku dah start fokus dah .. ye ahh , orang laen bijak kud ! x kan aku nk dapat pointer 1.00 ? tak nak aku kena panggil masa hari akdemik .. n , thankz god again , even nakala ku tetap ada , tapi dah kurang , aku xpenah kena hari akademik .. hari apew tu ? hari bila ibu bapa kena datang jumpa cikgucikgu sebab pointer anakanak dia below than 2.50 .. huhu .. masa ni ada org duk ushar .. junior baru la katakan .. mesti senior tengok .. haha .. aku ingat da tanak sangkut dengan sapewsapew .. lastlast , sangkut jugak .. dgn mamat ganu .. haha .. tahan la setahun lebih .. huuu .. lama oo ! masa ni jgk , ada bdk f1 yg nma nya ilyani nazirah cakap aku whore ! whore ? mmg kuang ajar gila budak tu .. sbb apa ? just sbb dia dgr aku borak sal abg angkat dia .. aku kol abah aku , then aku citer sumer .. aku ckp kat dia , "kalau abah keno mai sekolah sbb ore tapa bdk , abah mai jh la .. " then abah aku ckp , "takpew , abah backup kakak.. " .. rasa kemenangan di situ .. aku pendam dendam ni .. mmg kuang ajar .. dah x tahan , aku p sound dia ! tao takot .. nangesnanges .. huh ! then , the next day , aku kena panggil oleh cikgu ku .. tanye apa jadi .. mmg fcuk bdk tu .. ley plop dia cter benda laen .. konon dia lah cinderella .. and aku da evil step mother ! aku igt bdk tu sampai sekarang .. ilyani nazirah .. pastu , form 5 !! awww .. i loike .. aku lah senior .. even aku tak kenal junior aku , p dorang kenal aku .. y ? sebab aku .. sebab aku .. apew yew ? haha .. ada bdk panggil aku kak seksi .. do i ? eerrkk ! then .. belajar lagi .. aku dah tanam azam masa ni .. apa pom , aku kene dapat good result .. nanti malu .. budak mara , tapi ... huuu ! masa nih dah slow ckit nakal aku .. tapi ada sorg cikgu tu penah cakap aku tiga benda .. apew ? 1~budak pompuan paling top ...
2~budak f5 paling top .. kalau buat list , nama aku tergolong dalam nama budakbudak laki f5 g nakal ..3 ? 3~dia cakap dia tengok aku , aku jenis manusia yg tak penah nak berubah .. agak perit di citu .. tapi ,aku peduli apa .. aku mmg jenis tak suka dan tak penah ekot apa orang cakap .. peduli apa ! i am who i am .. hehe .. then aku realise sekolah aku dulu mmg lagi best .. lumrah manusia .. tak penah nak bersyukur dgn apa yg ada .. huuu .. t\aku kuar dari sekolah tu dengan result yg semua orang terkejut bagai cipan tertelan bijik durian .. berapa spm aku ? xpayah citer laaa .. cukup aku katakan , dengan result aku tu , aku dapat tawaran dari matrik and uitm machang .. tapi aku pilih uitm .. y ? sebab mmg anganangan aku dari dulu untuk ganti zeti aziz .. aku nak jadi da next gabenor .. hehehe .. doakan aku .. emm , sekian lah coretcoret aku untuk aini .. banyak betol merapu .. huhu .. (:

No comments:

Post a Comment