Follower

Tuesday, May 10, 2011

whoarewe?

pernah tak korang fikir saper korang ? yeahh , saper korang di mata ibu bapa korang , saper korang di mata kawan kawan korang , saper korang di mata cikgu cikgu korang , saper korang di mata kekasih hati korang , dan mungkin jugak saper korang di mata orang yang korang tak kenal .. pernah ? ye lahh , mane tahu .. kita duk ingat orang fikir pasal kita macam nih , tapi sebenarnye tak seperti yang di jangka .. kan kan kan ? haiyaa ! macam macam la hidup nih ..




dan , korang pernah fikir tak apa yang korang akan jadi dalam masa dua tahun lagi , sepuluh tahun lagi , minggu depan ker , 35 tahun lagi ker .. tak kan la tak pernah kan ? dan , kalau lah korang diberi peluang nak putar balik masa , dan jumpa balik korang yang dulu dulu tuh , rasanya korang kenal tak korang sendiri macam mana ? yelah , rupa sah sah berbeza .. dan , agak agak nyer , korang ader tak advices untuk diri korang yang muda tuh ? 


macam , jangan pernah bagi nombor kat orang tak kenal , belajar rajin rajin nanti result gempak gila babem ! erm , jaga kulit dari dulu .. jangan duk ikut sangat nafsu makan tuh .. jangan lepaskan orang yang korang penah sayang .. kan kan kan ? pernak terfikir macam nih ? hehe .. 


kalau pernah pun , korang dah takboleh putar balik dah masa tuh .. so , apa yang korang boleh buat ialah , jaga dan hargai apa yang korang ada nih betul betul ..  jangan sampai satu masa , korang akan fikir , 


"it's not a mistake , it's a FOOL !" 


jangan la sampai macam tuh .. yaa betul , kita berubah .. setiap manusia tuh berubah .. tapi , kalau ke arah kebaikan tuh takper .. kalau ke arah yang menjahanamkan ? dan , korang pasti ker perubahan yang korang lakukan tuh , senang dengan orang di sekeliling korang ? ader jugak yang tak nak korang berubah .. yang nak korang yang dulu .. so , kita kena fikir semua tuh .. 


kita kena kenal , sedar siapa kita .. kita memang tak sempurna .. yes ! memang ! tapi , orang yang sayang kita nak kita jadi yang sempurna untuk mereka .. kalau tak boleh jadi yang hebat , sempurna untuk semua orang pun , cukuplah kita dapat puaskan hati orang yang sayang kita .. mana nak dapat orang yang sayang kita betul betul , sungguh sungguh ? ingat semua orang yang kat sekeliling kita nih sayang kita betul betul ? aku berani cakap , its only 65% .. yang selebihnya ? kelaut ...... 




who are we ??


fin ...