Follower

Sunday, May 15, 2011

salahkitakan


kalau ade orang buat salah dengan korang , sakit kan hati korang , korang ingat tak ? sah sah korang ingat kan ? sampai bila korang akan ingat benda tuh ekh ? nak tahu jugak .. tapi , mesti ader orang akan cakap , 


"lagikan nabi ampunkan umatnya , ini kan pulak kita .."


mesti ade yang bagi nasihat macam tuh kan .. some people might says ,


"you get back what you give  .. "



ok dah , aper yang aku merapu nih .. orang buat salah dengan kita , orang sakit kan hati kita , mungkin kita akan ingat benda tuh sampai mati .. kita mungkin boleh buat macam nih , 


"forgive and forget .. "
or 
"forgive and moving on .."


mana satu agak agaknyer yang korang akan buat ? kita sedap duk ingat salah orang dengan kita .. tapi , kita pernah fikir apa yang orang akan buat kalau kita yang buat salah .. memang susah nak maafkan .. kalau kita berjaya ask for their forgiveness pun , belom tentu orang tuh akan lupa apa yang kita pernah buat , apa yang kita telah sakitkan hati mereka .. 


i try my hardest untuk betulkan balik apa yang pernah berlaku .. tapi aku tahu , benda tuh sangat sangat dan sangat susah dan mungkin dah takkan jadi macam dulu dah .. 


"once beaten twice shy .. "


kan ? for me , "i give what i GOT .." if ade orang buat salah dengan aku lah .. huhu .. nak kata kejam , tak jugak .. tapi , entah laa .. aku rasa , kalau lah kita diberi peluang betulkan balik keadaan , kita tak buat dah macam kita pernah buat tuh .. aku pun macam tuh .. 


if i could turn back the time .... so , kita kena belajar dari kesilapan .. salah kita , kita kena tanggung la .. itu dipanggil tanggungjawab .. kita kena belajar jadi orang yang bertanggungjawab .. kita dah besar .. aku , kau , dia , mereka .. semua diberi akal untuk fikir .. apa apa yang kita buat , ader risiko dio .. tapi , kalau dah awal awal kita tahu benda yang kita buat tuh salah , jangan buat dari awal .. nanti menyesal , takder guna dah .. nak kalau orang duk keep talking for what we have did ? nak ? 


tak nak kan ? jangan buat something yang boleh buat anda menyesal satu hari nanti .. life kita simple sangat .. kita jer yang merumitkan nya ..






fin ..