Follower

Thursday, February 24, 2011

makcikitupesan

aku ase petang neh aku nak menulih direct jer ... tader ayat bungabunga ... 




tengahhari tadi aku dengan cik wana duk tepi tasik uh .. 
kami baru balik dari klinik .. then nak masok kelas acc , ase dah lewat .. 
so , kami duk tepi tasik .. sambil belekbelek nota eco .. 
cik wana menanya aku .. so , aku explain laa .. 


masa tuh ader dua orang makcik cleaner kat situ .. 
memula dia dengar aku duk explain , dia cakap .. 
" pandai budak nih terey .. buleh jadi pensyarah .. " 
ader yang takpaham kaaa ? tolong tanya Kelantanese bole tak ?
then aku senyum je larr .. 


after that , kami borakborak lerr .. 
dia citer pasal tasik uh .. 
then , she came closer to us .. 
dia cakap .. 
"jaga diri molekmolek .. harga diri tuh petim .. 
kalu nak cari cik abe , cari hop molekmolek .. 
awak comel , sayey la .. kalu masin mulut makcik , jadi pensyarah sungguh la awak .. 
tengok mokcik neh , orang laen duk dumoh doh .. "



sorry .. aku takberapa ingat .. tapi , yang aku memang ingat , dia cakap pasal harga diri ..
jelas aku tengok macam ada sedikit kekecewaan kat muka dia masa tuh ..  
kenapa ekh ?





taper la .. yang penting , makcik , 

TERIMA KASIH !! 


tetiba rasa rindu kat ummi .. :( 



fin ... 

No comments:

Post a Comment