Follower

Tuesday, September 27, 2011

Tuhanituadil

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ ..
Hey.. My sayangss buat apa tak tidur lagi nih? Waww.. Study kaa? UiTM-nians macam aku nih, sure ada lagi yang study kan? Kalau yang ada lagi kertas belom jawab lahh.. Mostly ramai yang ada paper lagikan.. Ye lah.. Hari nih baru berapa hari bulan.. Overall habis 091011 kan.. So, sabar lah yer.. Biasa lah ujian ujian nih..

Haaa.. Macam hidup kita jugaklah.. Takde nyer nak indah jer selalu.. Dugann الله nih datang dengan pelbagai cara tau! Ingat tuh.. Dan.. Bukan masa susah jer dugaan.. Masa senang pun ujian.. Uikk? Macam mana boleh jadi macam tuh? Ye lah.. DIA nak tengok adakah kita bersyukur dengan rezeki yang dia bagi.. Adakah kita ingat DIA masa kita senang.. Bukan masa susah jer duk kalut cari dia.. Kan.. Tak boleh macam tuh..

Sebab.. Kalau DIA nak tarik balik nikmat yang DIA bagi nih, kejap jer haa.. Bak kata omputih, "in a blink of an eyes..!" Haa.. Giteww! Macam tuh jugak kalau pasal kita sedih.. Kalau dia nak cabut kesedihan kita tuh, kejap jer haa.. Terus boleh happy happy..

Dan syukur الْحَمْدُ لِلَّهِ .. Dalam masa aku dapat ujian, dugaan dari DIA, aku jugak dapat kebahagiaan.. Syukur sangat sangat.. Gracias ya الله ! Kau Maha Berkuasa.. Even sebelom final start, macam macam yang terjadi.. Tapi syukur, الله hilangkan dan ganti dengan kebahagiaan bila final tiba.. Yeahh.. Kita kena sabar dengan ujian DIA..

Actually, DIA rindu nak dengar rintihan hambaNya.. That's why DIA berikan kita ujian.. Ingat, jangan mengeluh taw! Sentiasa ingat DIA.. ​♧اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ♧° kebahagiaan akan menjelma..

Fin..

No comments:

Post a Comment