Follower

Monday, September 19, 2011

donewithone

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ !
Hai peeps! Korang buat apa? Dah maghrib belom? Kalau belom, cepat cepat yaa.. Dah nak habis waktu nie.. Today hari first aku jawab final exam.. And the first paper to be down is, BEL311.. Apa itu? Bak kata orang kampung, bahasa omputih haa.. Bahasa inggeris lah haa..

الْحَمْدُ لِلَّهِ ,
Lepas satu paper.. Four papers to go.. Aku punya next paper on this friday.. Lepas tuh ahad, lepas ahad, selasa.. After that my last paper will be held on neeeeeext monday.. Kenapa neeeeext? Sebab aku ada gape seminggu untuk last paper tuh.. Haiyaa! Lama.. Tapi naseb baek laa.. Punya banyak masa nak buat revision..

Bersyukur sangat sebab boleh jawab paper tadi dengan tenang nokk.. Dah kenapa? Haa laa.. Masalah dah selesai.. Itu lah korang, laen kali kalau ada masalah, cari lah medium yang sesuai nak lepas marah tuh.. Jangan cepat melatah pulakk.. Sesekali, kita kena dengar orang tegur kita.. Eh eh apa pulak korang kan? Aku lah!

Bukan apa.. Nasihat menasihati sesama kita nih haa.. If korang marah and rasa nak lepas je marah tuh, make sure kat tempat betul.. Sebaaaab.. TAK semua akan suka dengan apa yang kita buat.. Ingat tuh! Dan, matang laa.. Jangan nak marah macam budak budak dah.. Lu langsi lu mati! Ingat ayat nie? Jangan nak celopar sangat mulut kita nie.. Boleh dosa free free.. Ini memang aku sound diri aku sendiri.. Aku bukan nak tuju kat siapa siapa.. serius! Tapi.. If ada antara my sayangss yang baca this entry terasa, face me k..

Ohh yaa! Aku acap kali jugak guna my sayangss kan? Apa tuh? Aku nih ada ramai bopren kaa? Aku ada ramai scandal ka? Aku ada ramai bla bla bla lagi ka? Ohh no no.. Jangan silap faham.. My sayangss tuh, aku refer untuk readers aku.. Again, to MY READERS yaaw!

Again.. Ni pun nasihat untuk diri aku jugak.. Tapi aku tahu my sayangss pun ada yang macam aku.. Bila marah, cepat melatah.. Mula la langsi mulut.. Kan? Aku nasihat kan kat kita nih.. Bila rasa nak marah tuh.. Take a deep breath.. Tak hilang lagi? Senyap kejap.. Fikir pasal dunia.. Tak hilang jugak lagi?? Tulis kat some where.. And make sure some where tuh kita jer yang tahu.. Tulis je apa apa yang kita nak marah tuh.. Bila dah rasa cukup, kita bakar benda tuh.. Kalau kertas, bakar laa.. Kalau kat laptop or phone, delete balik..

Jangan simpan atau publish kan marah kita tuh.. Cukup kita dan Tuhan je yang tahu.. Sebab, "Sabar itu rahmat, Sabar itu berkat, Sabar itu nikmat.." Bak kata siti nurhaliza.. So, sabar je lah.. Ganjarannya syurga tawuk my sayangss! Ohh, macam panjang la pulak.. Nak lepas gian kat esei bel311 tadi ke koksey oii? ☺kεƔ lah.. Isyak dah pun.. Jom my sayangss..

Jangan lewat lewatkan solat yaa.. Nanti, Tuhan nak tolong kita pun lambat lambat laa.. Tunaikan apa yang wajib dulu.. Dunia ini sementara.. Haiyaa ala ssolah..

Fin..

No comments:

Post a Comment