Follower

Friday, March 4, 2011

nakkeluarla

memandangkan aku ader kat umah kaan ... so , buat aper terperap kat umah ! kena la kuar .. haishhh .. kan kan kan .. dengan by dah mintak izin .. ummi , suresure bagi .. HAHA .. alaa , kuar pom nak buat apa .. nak beli baju qaleesya jer .. wink wink .. ohh , mengapakah .. sebabbbbb ........ sebab .... sebab minggu depan dia balik .. ! and , nak p tengok budak kecik yang comel lagi cute beserta jelita itu ... hehe .. 




aku dah jarang dah buat entry pasal aku neh .. asyikasyik entry pasai contest , n promotion .. ader yang suh aku buat entry pasai baby bumpers ! emm .. aku pk , aku bukan sang pakar yang bole buat entry pasal tajuk macam tuh .. tuh tajuk yang agak biasa .. tapi berat .. kenapa berat ? macam nilah .. korang bayangkan korang yang kena buat something untuk tantapan umum .. agak susah disitu .. 






cukup la aku bagi pendapat aku sikitsikit jeww .. for me ::


~ kenapa terjadinya kejadian buang bayi neh ? sebab keluarga si pengandung neh , dah buang dia dulu .. mak bapak mana yang bole stand own their own feet kalo tahu anak dara diaorang buat bende macam tuh kan ? tapi tak patot laaa mereka buang anak mereka sebab that girl buat dosa .. if benci pom kat anak tuh , fikir kan la pasal baby tuh .. dia tak berdosa kan ? 
dosa tuh , biar mak pak dia la yang tanggung .. kita , as a community , support them laa .. jangan buang bayi tuh .. itu darah daging kita .. tuh generasi akan datang .. ekot lah apa pom .. yang pasti , budak tuh tak berdosa ! acecehhh . emo la plak .. hehe .. dah suh cakap .. aku cakap laa .. haaa , kan dah panjang uh .. baca ler korang ... 





ok , ader jugak kawan akuh yang suh tulis pasai peranan lelaki dalam hidup wanita .. aiyakk ! ape punya idea nihh .. emm , setelah dah fikir malam tadi .. bukan malam tadi pom , baru lima minit lepas .. hehe .. jom .. ape ekh .. 




ok ok .. kita amek dari segi yang dah kawen la kann .. 


~ haaa , kan dah cakap dah kawen .. apa lagik peranan lelaki dalam perempuan kalau bukan sebagai suami terchenta kita kan ? sebagai peneman kita susah dan senang .. 


~ anakanak kita nanti nak BIN dan BINTI kan sape kalo bukan dengan nama lelaki .. that is , husband andaanda sekalian lah yerr ... macam contoh , ATEEQ DAMIA BINTI FIKRI AIMAN .. teettt , terlebih sudaaa .. hehe 


~ sape yang nak tolong kita angkat tong gas untuk kita masak kalo gas habes kalo bukan lelaki kan ? 


~ sape yang nak tolong kita betol kan mentol lampu if lampu tuh rosak kalo bukan laki kan ? 


~ sape yang nak tolong kita pegang barangbarang time kita duk menghabes duit kat shopping tuh kalo buka laki kan ?


~ sape yang nak imam kan sembahyang kita nanti kalo bukan lelaki kan ?


~ sape yang nak tolong drive .. hantar , amek masa kita tengah ader morning sickness nanti kalo bukan lelaki kan ?


~ saper yang nak kita duk bermanjamanja kalo bukan lelaki kan ?


~ saper yang nak tolong bagi pendapat if kita buntu kalo bukan lelaki kan ? sebab lelaki punya akal 9 sayang semua .. kita punya akal , 1 jer .. ingat tuh .. 






apa lagik yaa ? tuh je lah pendapat aku pasal tajuk yang kawan aku bagi tuh ... tuh dari persprektif bila dah kawen .. kalo belom kawen , cheghitaa laen la plakk okeyy .. 


nak mandi ahh ! nak ciapciap nak kuar ... wink wink .. kb mall , tunggu kami ! 












baby there have their own story .. future .. so , we DON'T have right to destroy their dream !














fin .... 

No comments:

Post a Comment