Follower

Friday, August 26, 2011

selamatpagi

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Aku ucapkan kepada semua yang baca entry aku ini.. Untuk pengetahuan semua, ini adalah entry aku yang ke 300.. الْحَمْدُ لِلَّهِ .. My last entry was on 10th ramadhan right? Sekarang, tengok tengok kalau diizinkanNya, kita akan bertemu syawal lagi 3 hari.. ​♧اِ نْ شَآ ءَ اللّهُ♧° ..

Sebenarnya, sebelum ambil keputusan untuk menulis hari ni, aku dah fikir banyak kali.. Kalau boleh, aku tak nak buat dah entry pasal nie.. Korang pun mesti dah boring baca pasal aku marah marah ke apa ke.. Kann.. Tapi, aku tak boleh pegang benda nih sorang sorang.. I have to find ways to release it.. So, by writing an entry, I hope I can let it go..

Dah puas aku pujuk hati, akal fikiran aku untuk tak fikir apa apa yang memang tak perlu fikir sangat pun.. Tapi, tak boleh.. Apa yang aku dapat, that thing like a rolling movie that keep playing in my mind all the time.. Sometimes, I need someone who will come, hugging me and say , "I know you are not okey..". But I need to find my own strength too.. Sampai bila kita nak bergantung kat orang? Sampai masa, lambat laun, kita kena berdiri atas kaki kita jugak kan?

Humm.. Betollah apa yang dicakapkan oleh semua.. Bukan masa susah je dugaan dariNya.. Masa senang pun dugaan.. DIA nak tahu, adakah kita masih ingat padaNya bila diberikan kesenangan, rezeki dan semua semua itu lah.. Apa aku merepek nih? Bulan baek, hari baek, aku harap ada suara yang akan datang dan buatkan aku bangkit kembali..

Memang takmudah untuk bangun apabila jatuh tersungkur.. Tapi, kita harus cuba berjalan.. Walaupun terpaksa merangkak.. My life, my choices, my mistakes, my learn not others business.. This is my life, so it depends on me..


Fin..

No comments:

Post a Comment