Follower

Sunday, August 28, 2011

adilketidak?

Hai semua.. Dah kenyang dah semua? الْحَمْدُ لِلَّهِ. .walaupun tidak bermewah, tapi kita harus syukur dengan apa yang kita dapat hari ni kan.. الله amat suka pada hambaNya yang bersyukur.. kalau kita rasa kita masih lagi tak diadili sepenuhnya,fikirkan tentang orang laen dulu.. Kalau kita rasa kita masih lagi tak bernasib baek, cuba kita fikir mereka yang laaaagi tak bernaib baek kat luar sana tuh..

Kita akan rasa kita tidak diadili sepenuhnya apabila kita takdapat apa yang kita nak.. Kita rasa kita nih ditindas.. Dipinggirkan.. Dilupakan.. Tapi, kita dengan lantang bersuara kitalah yang diadili apabila apa yang kita hendak,kita dapat.. Kann? Kita rasa kita memiliki segalanya.. Patut ke macam tuh? Kalau kita je yang rasa adil, yang tak adil tuh? Macam mana? Tuhan buat benda atas bumi nih fair and square.. Tengok, الله pun bersifat adil dalam mentadbir alam.. Ada siang, ada malam.. Ada kiri,ada kanan..

Dan.. Apa yang aku nak merepek malam nie, TAK KAN ada pihak yang merasa dirinya adil kalau dia fikir tentang orang laen.. Macam aku cakap, dia merasa sesuatu perkara itu adil apabila dia dapat apa yang dia nak..aku fikir,kalau lah apa yang dia dapat tuh, memunahjahanamkan hidup orang laen, boleh ke kita panggil itu ADIL?

Cuba fikir sejenak.. Kita dapat, tapi orang laen yang merana..patutkah?

Fin..

No comments:

Post a Comment