Follower

Saturday, October 9, 2010

akusungguhkusam

aku sungguh kusam .. so many things happen now .. allah .. betul .. tak tahu kenapa dan mengapa .. mungkin kerana Allah mahu menguji aku .. mungkin .. mungkin Allah mahu mengembalikan kekuatanku melalui cara ini .. mungkin .. segalanya mungkin .. alhamdulillah ptptn dah selesai .. tapi mengapa harus timbul hal berkaitan hati dan perasaan .. letih dan penat untuk bertanya dan menjawabnya .. Allah .. tak mahu semua ini .. mengapa harus hadir di saat aku langsung tidak ingin untuk mendapatkannya .. mungkin benar kata pujangga .. manusia tidak selalu puas dengan apa yang ada .. dan manusia juga tidak selalu bersyukur dengan apa yang dimiliki .. mengapa ? why ? Ya Allah .. jika aku mampu menghalang semua ini , mungkin aku akan menghalangnya dan tumpu pada apa yang aku mahu .. tapi .. dapatkah aku ? mungkin tidak .. dan aku percaya semua ini berlaku untuk hikmah-Nya .. mungkin bukan sekarang .. tapi aku tahu ini dugaan-Nya untuk menguji aku masih kuat seperti dulu atau tidak .. aku harus gunakan kembali kekuatanku .. mahu tidak mahu ,aku harus hadapi semua ini .. insya-Allah .. amin ..

No comments:

Post a Comment